8. juuli 2015

Reisiplaneerija ehk abiks ka madalapõhjaliste busside kasutamisel linnakodanikule

Leidsin sellise lisavõimaluse Tallinna ühistranspordilehelt, millest olen ammugi unistanud ja sellest ka rääkinud - vaata siit. Ja oh imet nüüd on see olemas. Sõiduplaanide lehel on võimlaik reisiplaneerimise alt teha kasti linnuke, mis võimladab lisaparameetrite alt leida ja otsida madalapõhjaliste busside ja trollide väljumist kellaajalise täpsusega. Nt kui mul tööpäev lõpeb peale kellla 16, siis saan valida peatuseks Mooni (Hipodroom või Taksopark) ja koduse bussipeatuse Tanuma. Programm kalkuleerib, et kuidas ja mis kell ma peakisn saama trollile nr 6, mis on madalapõhjaline, siis sõitma Haabersti peatusesse ja kõndima järgmisesse bussipeatusesse, et sealt siseneda bussi nr 21 ja sõita koju. Reisiplaneerija annab kohe 3 valikut.
Halb on see, et see meie Haabersti bussipeatus pole ligipääsetav kuna puudub platvorm ja peale saab ainult sõiduteelt ning seetõttu on kõrguste vahed suured aga buss nr 21 peatub ka Zoo peatuses ja sealt saab kohe ümber istuda aga buss nr 21A tuleb Õismäelt ja ei peatugi selles peatuses. Loodame, et peagi saab alguse Haabersti ringi remont ja siis saab ka sinna korralik platvorm ühistranspordikasutajatele.
On ikka tore uuendus küll ja ma arvan, et sellest on abi ka lapsevankriga, muu abivahendiga kui ka eakale liiklejale. Abiks ikka. Uudis on ka see, et varsti alustab busiiliin nr 21 kahes suunas liiklemist ja kodune bussipetus ei asugi siis 800 meetri kaugusel. Elame, näeme ja ootame. Aga buss võiks ikka tihedamini graafikus liikuda, siis ei peaks nii kaua ootama (eriti talvel ja õhtuti) või aega parajaks tegema. Ja kindlasti peavad bussid ja trollid ja trammid tulevikus kuni südaööni madalapõhjaliste transpordivahenditega liikuma. Praegu on nii, et mõnel liinil peale kl 20.30 enam madalapõhjaliste väljumisi polegi aga peaks olema, et inimesed saaksid ühiskonnas osaleda ja vahel ka ilma autota, taksota liigelda. On inimestele ja linnale odavam, sest teenustemaht ei suuda katta kogu vajadust ja inimesed tahavad aktiivsed olla.  

3 kommentaari:

tiia ütles ...

Tartus on siis väga hea - iga kell kõik bussid madalad :)

Tiia Tiik ütles ...

Oh jah hea. Maakonna liinidel on veel arenguruumi. Kahjuks pidi Sebe oma Võru Tallinna bussiliini sulgema. Seda mõned ikka kasutasid. Elroni rongid on ka moodsad ja mõnusad.

Tiia Tiik ütles ...

Oh jah hea. Maakonna liinidel on veel arenguruumi. Kahjuks pidi Sebe oma Võru Tallinna bussiliini sulgema. Seda mõned ikka kasutasid. Elroni rongid on ka moodsad ja mõnusad.