16. oktoober 2019

Uued ratastoolitaksod tõstavad sotsiaaltransporditeenuse kvaliteeti


Edastan Raepressi uudise: 

Raepress

16. oktoober 2019


Abivajajaid teenindavad uued ja mugavad ratastoolitaksod 

Tallinnas abivajajatele tõstukiga ratastoolitakso teenust osutav Tulika Takso võttis kasutusele uued kohandatud sõidukid – kliente teenindab kolm uut Volkswagen sõidukit ja järgmise aasta kevadel kavatsetakse abivajajaid teenindada juba kümne sõidukiga.

Tallinna abilinnapea Betina Beškina sõnul on linna eesmärk tagada abivajajatele parem ja mugavam transporditeenus ning kahtlemata uued kohandatud sõidukid aitavad sellele kaasa. „Taksoveoteenust osutab abivajajatele nüüd riigihanke tulemusena AS Tulika Takso, kellega oleme sõlminud taksoveoteenuse osutamise lepingu viieks aastaks, 2024. aasta juuni lõpuni,“ märkis Beškina. „Tänavu suvel laiendasime ka abivajajatele sotsiaaltransporditeenuste võimalusi, kehtestades puudega isikutele osutatava sotsiaaltransporditeenuse kasutamise uued määrad. Taksoveoteenuse kasutamisel on linnaeelarve vahenditest tasutav maksumus kõigi kasutaja kohta kalendrikuus 190 eurot ning omaosalustasu on üks neljandik teenuse igakordsest maksumusest.“

Tulika Takso teenindab kliente kolme uue Volkswagen Caddy Maxi sõidukiga, mis on spetsiaalselt kohandatud ratastoolis liikuvate klientide jaoks. Ratastoolitaksosid lisandub jooksvalt ning 2020. aasta kevadeks on plaanis teenindada kliente juba kümne sõidukiga.

AS-i Tulika Takso juhatuse liige Anne Rebane märkis, et firma investeerib ratastoolitaksode soetamisse 400 000 eurot. “Ratastoolis liikuvate inimeste jaoks ei tohiks olla takso tellimine oluliselt erinev või keerukam kui tavataksode tellimine,“ sõnas Rebane. „Päevasel ajal ei tule enam tellida takso 48 tundi ette, nagu varasemalt. Suudame kolme ratastoolitaksoga tagada hea kättesaadavuse vahemikus 7-20, kui on kindlaks kellaajaks vaja kuskil olla, võib alati ka takso igaks juhuks ette tellida. Taksod sõidavad nüüd ka ööpäevaringselt, öiste sõitude jaoks tuleb takso ette tellida. Lisaks hakkame teenindama ka turiste, kes sellist teenust vajavad.”

Uued ratastoolitaksod on kaldteega ja madalamaks lastud põhjaga. Ratastoolitakso kasutaja saab sõidukisse siseneda tagumisest uksest mööda kaldteed ja istub sõidu ajal enda ratastoolis. Taksojuht kinnitab ratastooli esiraami külge turvavööd ja sõidutab kliendi ratastooliga autosse. Turvavööd lukustatakse, paigaldatakse ratastooli tagumise raami külge turvavööd, mis on kinnitatud auto põranda külge ja turvavööd lukustatakse. Lõpuks kinnitatakse turvavööga reisija. Kohandatud sõidukite juhid läbivad eelnevalt põhjaliku koolituse - esmaabikoolituse, turvanõuete täitmise koolituse ning puuetega inimeste transpordi eripärasid käsitleva koolituse. 

Taksoveoteenust pakutakse Tallinnas sügava nägemispuudega või sügava või raske liikumispuudega isikutele taksokaardi alusel, kes liiguvad väljaspool kodu ratastoolis, käimisraamiga või kärus. Taksoveoteenust osutatakse Tallinna haldusterritooriumil ja linna piirist kuni 30 km kaugusele ja sealt tagasi.

Ratastoolitaksot saab tellida telefonil 6 12 0030 või e-mailil info@tulika.ee, kuulmispuudega inimestele SMS 53002728.

 Lugupidamisega, Margit Tamm, Raepress, Margit.Tamm@tallinnlv.ee , Tel: 640 4755



Kommentaare ei ole: