22. veebruar 2020

Puhkuseireis ja meie automatk Hispaaniasse 1.osa

1. päev, 21. juuli 2019
On suvi, juulikuu keskpaik ja asume teele. Reis saab alguse Tallinnast ja loodame jõuda Madriidi ja sealt edasi Marbellasse, siis mööda mere äärt puhata ja Monserra kloosrit külastada ja Andorra riigiga tutvust teha. Auto on uus ja pole kuutki vana. Eelmise auto müüs Arko maha, kuigi see oli hästi hoitud ja head kätes ligi 5aastat. Enne jaaniaega saime uue VW Passati kätte ja nüüd me ennast siise pakkisime ja sõit algas Hispaania suunas. Mulle nii meeldivad automatkad, sest siis sõltud ainult reisijatest, kes samas autos viibivad. Dokumendid kaasa, reisikindlustus kehtib ja raha ning pangakaardid, ravimid ja joogivesi autos, riided kotis ja tuju super. Oleme palju aastaid reisinud, kuid iga kord saame kogemuste võrra rikkamaks ja elamusi jätkub ka aastate pärast. Lõunaks Lätti, õhtuks jõuame Lätti ja ööseks Poola. Seasi meie plaanid on tehtud ja nii läks. Tegime pikniku ja käisime Poolas õhtust söömas. Öö möödus rahulikult. Mõte on, et sel reisil kirjutan vähem, teen pilte rohkem. Eks me pärast näe.  516 km läbimisel jõuame Olerexi tankalsse, kus tangime, sest kütise liiter on siin Leedus 1,179 eurot/l. Poolas oleme kl 19 aga kellajal on tund erinevust. 1. päeva läbisõit on 776,7 km. Arko suutis ka ühe sähvaka saada kiiruskaamerast nimega fotolabor, mis tal märkamata jäi ja kiirus lubatust suurem oli 60 km asemel 77. Juhtub, eriti kui pikk päev selja taga. Ööd on siin mustad, sest vara läheb pimedaks.

2. päev, 22.juuli 2019
Öösel sadas ja oli tugev äike. Uni läheb ära kl 5.51. ja kl 6.30 alustame sõitu Saksamaa suunas. Kella 10 jõuame Warrssavi, kus peatust ei tee vaid kulgeme edasi. Teed on head ja kl 12 sööma Zajazdis lõunat. Tellisime kotletti aga siame karbonaadi, mis polnud paha ja maitses hästi, eriti kapsasalatiga. Kl 18.30 oleme Saksa piiri peal ja Läbisõit 896,7 km. Nägime NATO sõdureid ja soomukite tankimist. Magasime minu valitud kohas autos, kus olime varemgi olnud. Pärnapuude all oli kena magada aga hommikuks oli auto kõik pärnalehesodi ja meetilkadega kaetud, mis puu otsast alla tulid,´ja auto vastikult kleepima panid.

3. päev, 23. juuli 2019
Kell on 5.50 ja ärkame ning päike tõuseb. Stardime kl 6.52 ja terve tänane päev kulges Saksamaa kiirteedel ja pikkades ummikutes. Need seisakud olid oma 10 km ja mitmel pool. Õhtuks, kl 18 ajal saabusime Prantsusmaale. Sooja 35 c kl 20.35 ajal. Peatume mägedes. Läbisõit 699,4 km.

4. päev, 24. juuli 2019
Kes kaua magab, see hilja tõuseb ja päikesetõusu ei näe. Meie nägime, täpseltkl 5.53 kohaliku aja järgi. Sooja 18 c. Hingame sisse mõnusat ja kosutavat mägede õhku. Tankates õlut ei müüda aga dussi saab kasutada ja wc on tasuta. Prantsuse keelt me ei valda aga inglise keelega saame hakkama. Kütus on kallim kui Saksamaal aga kohv on odavam. Täna sõidame tasuta kiirteedel ja uurime läbi autoakna kohalikku põllumajandust. Küll need väikelinnad ja asulad on armsad ja toredad. Käime ka poes, kust ostan prantsuse seepi, sest mulle meeldib tükiseebiga käsi pesta ja muidugi lõhnavett, süüa ja pudipadi, pikka saia kindlasti ka. Õhtul kl 17 läheme tasulisele kiirteele ja 100 km kiirtee kasutamise maks on 9,20 eurot. Polegi nii kulukas ja jõuame kiiremini edasi, kui külateedel vurades. Siin on just parasajagu suur kuumalaine. Sooja on varjus 33-40 c. Autos saab hakkama, sest siin on kliimaseade aga väljas on päris kuum. Läbisõit 728,8 km. Valime ööbimise hostelis Booking.comi kaudu ja see peaks olema ka ratastooliga ligipääsetav. Eks me saame näha. Tuba asub maaga ühel tasandil ja on ligipääsetav, sest õuest kohe saab tuppa. Tuba on väike, Arko saab ratastooliga voodini ja siis peab ümber istuma ja ma tõstan tooli üle voodi ja siis saab jälle tillukeses toas olla. Õnneks tuba on jahe ja vesi, duss, kuigi mitte ligipääsetav on olemas. Saame hakkama, võtame oma poolsoojad õlled ja võileivad ning puhkame hommikuks välja. ÖÖ on vaikne, kuigi hostel on üsna suure tee ääres. Toa hind oli 46 eurot.

5. päev, 25. juuli 2019
Ärkasime hiljem ja asusime teel kl 8.50 Kohvipausi teem 20 km hiljem. Oleks ju saanud ka eile hostelis tellida, kuid see hind oleks tulnud suurem, kui ise kohvikus hommikusööki süüa. Täna on ujumine. Mina ujusin, Arko vaatas kaldal merd. Kl 19.22 jõuame Hispaaniasse. Oleme kohal. Pilves ilm, sajab, sooja 26 c, vesi 23 c. Läbisõit 598,9 km. Magame mägedes.