8. detsember 2015

Minu reisiblogi: Türgi 2. Söök, jook ja suurepärane puhkus.

Maitsed. Õigemini maitseelamused ja reisipakett söö, maga, puhka! Reisime Türki vahetult enne turismihooaja lõppu. Hotell oli suurepärane, koos restoraniga, basseinide, sauna ja kõige muu sinna juurde kuuluvana. Kes soovib rohkemat Türgi kohta lugeda, see saab seda teha siit. Kohvrit pakkides oli alguses naljakas novembrikuu reisiks kaasa võtta plätud, suvekleidid ja lühikesed püksid, kuid neid sai seal hästi kasutada. Ilm oli oktoobri lõpust just selline keskmise Eesti suve moodi. Päike paistis, vahel puhus mõnus tuuleke, mis tekitas merele mõnusaid laineid aga tõi ka liivaranda merekivikesi. Õues oli sooja nii 24-26 kraadi juures ja merevesi oli ka sama soe. Ega me sinna hotellibasseini sageli jõudnudki aga mere äärde jõudsime mitu korda päevas, sest õues kasvasid palmid ja muud lõunamaa ilupuud ja -põõsad, lilled ning meri oli sinisinine. Mina kui ujumise fänn sain palju soolases merevees supelda, sest kui Ulrika veel ei tahtnud ujuma minna, siis kutsusin Andrese ja kui Andres veel päikesevanne võttis, siis tuli minuga ujuma Ulrika. Rannas oli ka erinevaid koeri ja kasse aga nad olid sellised rahumeelsed loomad. Haukumist oli kuulda vaid siis, kui mingi auto lähenes. Õnneks Türgis võrreldes Itaalia, Prantsusmaa ja Hispaania randadega ei olnud kombeks tülitada erinevate ninni ja nänni pakkumistega ja oligi hea, sest sai puhuta. Kohalikud korraldasid erinevaid mänge ja vaba-aja veetmise üritusi, kuid meie saime mõnusalt puhata.  Jalutasime ka mere ääres ja hotelli ümbruses. Kaupmehed kutsusid viisakalt ostma ja tundsid huvi, kust me tulnud oleme. Kuna olime põhiliselt kolmekesi, mees koos kahe naisega, siis viskasime nalja, et Andresel ongi mitu naist. See tegi meile ikka kohutavalt nalja. Tuju oli terve selle puhkuse nädala hea ja saime koos hakkama ning turvaline oli ka. Nagu isikliku turvamehega liikusime ringi. Türgi mehed on viisakad ja naistele ligi ei tiku. Teenindavad ja lasevad isegi hindadega kaubelda, kuid seda peame me veel harjutama. Rannas ja allkorrusel oli ka wifi, mille kaudu ma kodustele muljeid piltide näol saatsin ja uurisin kuidas neil seal läheb. Said päris hästi ilma minuta hakkama...

Mõnel päeval isegi varahommikust kuni kl 16ni õhtul, sest rannas sai rannatooli peal lesida, tellida rannabaaris soojasid jooke ja peale kella 1 päeval sai ka rannarestoranis koha peal süüa. Tundsime ennast nagu kuninga kassid, kes peale igat söögikorda ennast lauast tõustes tundis palju raskemana. Toidud olid head. Hommikusöögi ajal oli erinevate juustude, vorstide, omlettide, pannkookide ja puuviljade letis valik suur, lisaks erinevad saia, kakukesed ja kohvi, tee ning magustoitude lett, mis suures osas jäi meil puutumata, sest soolast toitu oli palju ja kõht sai täis. Lõunasöök ja õhtusöök olid samuti rootsilauas. Väljas oli eraldi grillimise ala, kus tehti mitut erinevat värsket kala, ahjukartulit, liha, spagettirooga ja ühel päeval oli basseini äärde löödud püsti sushilaud. Oli mida süüa ja maitsta. Kuna meie jõudsime sinna halloweeni ajal, siis selleks ajaks toodi mitmel õhtul laudadele dekoratiivsed kõrvitsad. Lastele oli oma õhtujuht, kes siis kostüümidega lapsi lõbustas ja baari osas lauast lauda käis. Lapsed olid sellised julged ja viisakad. Proovisin seal erinevaid türgi magustoite ja halvaad ja erinevaid pudinguid, koogikesi ja need olid ikka väga magusad. Mahla, pudelivett ja kohvi sai ikka liitrite viisi sisse kallatud, sest palav oli. Kohalik türgi õlu maitses rohkem, kui kohalik valgevein, kuid punane oli ok. Supid olid sellised püreesuppide moodi ja neile sai peale panna maitseaineid, saiakuubikuid või riivjuustu. Liha ja kanatoidud olid ka suurepärased ja mulle väga maitses kanapada. Oli ka friikartuleid, kotlette ja erinevat sorti kana, liha ja kalatoite. Tundus nagu me seal ainult söömas käisime aga jõudsime ka kõike muud teha. Sellest järgmises postituses, mis ilmub varem, kui oodata oskate.  Pildid otsin peagi juurde ja siis on võimalik jälle piiluda minu blogisse.