5. jaanuar 2019

Meie reisiblogi: Autoga Portugali ja tagasi 14. osa. Hispaania, Prantsusmaa

14. päev, 22.06.2018.
Oleme teel kodu poole. Sööme ja alustame teed Pariisi. Sinna on ainult 1211 km. Udu hajub, päike piilub. Sõidame Hispaania teedel ja kl 17 oleme ületanud Prantsusmaa piiri, kus oli pikk järjekord, sest kontrolliti autosid, peamiselt suuremaid ja miniusse. Põhjuseks olid rahutused Prantsusmaal ja püssimehed on teedel. Teemaksu küsitakse 1,70 eurot. Lõunat sõime ühes kiirtoidukohas, kus oli hispaaniakeelne menüü ja otsustasime valida päevapakkumise, 10 euro eest inimene ja 3 sööki. Valime esimese roa, ille nimetusest ei selgu mida tuuakse. Teenindaja toob lauda suure supitirina ja tõstab kulbiga kala-ubade-läätsesuppi. Lõhnab kala järele aga maitseb hästi, teiseks söögiks on kana ja kartul, kolmandaks kohupiimakreemi tops. Kohvipausi teeme teeäärses tanklas ja just samal ajal tuuakse sinna 3 suurt bussi reisgruppidega. Neil on sarnased riided, pluusid, rätikud, naistel valged kätised, seelikud. Tundub, et tegemist on mingite pansionaadi elanikega. Teenindajad meid ei teeninda, vaid ainult neid inimesi. Ootan, küsin, ei midagi, ma olen nähtamatu. Läheme välja ja ostan kõrval bensiinijaamast kohvi kaasa. Küll need inimesed suutsid palju rääkida, see juttukõmin paisus nii suureks lärmiks, et õues auto juures kohvi juues oli mõnus vaikus. Õhtul tegime pikniku singi, pikasaia ja veiniga. Päeval saame dussi all pesemas käia ja peale sauna õlut juua on hea. Mina loen veel raamatut "Minu Kuuba", Arko sõidab. Õhtuks jõudsime looduspargi serva ja seal olid puhkekohad. Ümbruses lippasid ringi suured jänkud. Läbisõit 616 km.