5. jaanuar 2019

Meie reisiblogi: Autoga Portugali ja tagasi 16. osa. Prantsusmaa, Belgia

16. päev, 24.06.2018.
Kuidagi kiiresti kulgeb see meie reis, sest juba üle 2 nädala kodust eemal ja täna siis ootab meid ees pühapäev Pariis. Pargime auto linna tasulisse parklasse, kus 7 tundi parkimist läks üsna kalliks maksma, 32,20 eurotaga eks need kulutused on paratamatud. Maha kõndisin 25 060 sammu ehk üle 10 km ja nägime linna. Esmalt jalutasime Eiffeli torni juures pargis ja sisse ei hakanud minema, sest seal oleme juba käinud, Rahvas oli palju prügi sinna jätnud ja nüüd koristati taarat, paberkotte suurtesse prügikonteineritesse. Väljas olid märgid, kuid need ei sega öiseid pidutsejaid. Hommikut sõime kohvikus, kus 2 crossanti ja imemaitsvat kohvi läks üllatavalt palju maksma, kuid see 18 eurot oli seda elamust väärt. Suveniiride poest ostsime t-särgid ja jalutasime linnas edasi. Triumfikaare otsa sain ronida ja kui küsisin piletit ja näitasin oma puudega isiku kaarti, siis anti mulle 0 pilet. Keerdtreppi pidi üles ronimiseks tuli ennem tunnel läbida. Trepp oli ülevalt vaadates nagu teokarp. Ühest otsast viis üles, teisest alla. Tavapilet maksis muidu 12 eurot. 50 meetri kõrguselt oli ilus vaade, tegin pilte ja nautisin Pariisi. Otsisin Arkot aga ei leidnud, sest tema jäi alla, puude vahele ootama. Kuna võtsin ka tema telefoni kaasa, siis ei saanud talle ka helistada. Edasi tahtsime liikuda Lovre muuseumi väljakule, kuhu oli 3,6 km. Hakkasime astuma. Ilus on see Pariis jalutamiseks, teed, tänavad, pargid. Ostsime Mc Donaldsist suured eined, kuid kui koti avasime, siis oli seal topelt burger, friikad ja suur coca cola. Jagasime kahepeale ja saime kõhud täis, sest ega palavaga polegi suurt söögiisu. Tänavatel liigub ringi sõjaväepolitsei ja see tuletab meelde, et ajad ei ole enam endised. Muidu on rahulik. Tegime pilte ja jalutasime üle silla tagasi auto juurde. Auto otsimisega oli natuke raskusi, kuid vaatamata sellele, et kõik majad on sarnased, siis auto me üles leidsime. Küll oli hea autos jalgu puhata. Arko on selline hea ja lahe reisisell, et tema kunagi ei kurda ega hädalda. Kui siis, et tahaks koju. Sõidame ja õhtul kl 22 jõuame Belgiasse. Läbisõit 450 km.