6. oktoober 2011

Linnavalitsuse vastus ühistranspordi kättesaadavusest

Tallinna Transpordiameti juhataja vastus minu kirjale:  Tere! Vastuseks Teie kirjale teatame, et bussiliini nr 39 teenindavad käesoleval ajal üks madala sisenemisega ja üks tavaline normaalbuss. Liini teenindava vedaja vahetumisega jääb see suhe samaks, ainult madala sisenemisega TAK-i Scania asemel tuleb liinile MRP madala sisenemisega MAZ buss. See on vajalik Lasnamäe Linnaosa Valitsust külastavate vanurite, liikumispuuetega inimeste ja lastevankritega emade teenindamiseks. Bussiliini nr 57 hakkab samuti teenindama madala sisenemisega MAZ, mis ei halvenda näiteks Liiva kalmistut külastavate vanurite teenindamist. Liinile nr 59  läheb  üheastmelise sisenemisega  väiksema mahutavusega buss BMC, mis aja jooksul asendatakse madala sisenemise bussiga. Nimetatud muudatused aitavad optimeerida kulutusi väiksema sõitjate arvuga liinidel. AS MRP Linna Liinid poolt liinide teenindamiseks madalate busside arv on määratud 2007. a korraldatud riigihanke alusel. Trammiliinidel (sh ka liinil nr 3) on võimalik suurendada madala sisenemisega trammide osakaalu alates 2014. aastast, mil jõuavad kohale saastekvootide eest soetatavad uued madalapõhjalised trammid. 

Käesoleval ajal moodustab madala sisenemisega  veerem ca 25%. Madala sisenemisega ühissõidukite arv ei ole vähenenud. Viimastel aastatel soetatud uus bussi- ja trollibussiveerem on kõik madala sisenemisega. Hetkel on ühistranspordi ettevõtetel piiratud võimalused uue kaasaegse veeremi soetamiseks laenu võtmise keelu tõttu. See omakorda paneb linna ettevõtted halba olukorda – veeremipark vananeb, kuid uut veeremit soetada ei saa, mis omakorda mõjutab ühistranspordi teenuse kättesaadavust ning selle kvaliteeti. Loomulikult oleksime huvitatud, kui Tallinnas osutataksid ühistransporditeenust üksnes  madalapõhjalised bussid, trammid ja trollid.  

Lugupidamisega Andres Harjo, Tallinna Transpordiameti juhataja

Halvemas suunas liigub ja kättesaadavus ei parane. Tegelikkuses on olukord raske ja see vastus paljude inimeste olukorda ei lahenda. Nii teebki linnavalitsus oma varjatud korrektuure ja kannatajaks jäävad nõrgemad inimesed, kellele raskeneb ühistranspordi kättesaadavus .. Selles peitubki võti, miks puuetega inimesi ühistranspordis nii harva kohtab. Tallinna sõiduplaane vaadates selgub, et Paljassaare otsiaalmajja viib buss nr 59 (sõiduplaan siit) ja seal pole mitte ühtegi madalapõhjalist bussi. Buss nr 39 sõidab tööpäeviti 1 kord tunnis, kollasel taustal - madal buss, kuid nädalavagetusel madal buss ei välju. Neid märkuseid võib siia jätkata lõputult. Vaata ise Tallinna sõiduplaane siit: http://soiduplaan.tallinn.ee/#bus

2 kommentaari:

Heini ütles ...

Totaalselt üle paisutatud probleem. Minu suureks huviks on ühistransport ja olen vägagi kursis sõiduplaanidega. 57. ja 59. liinil sõidab 1 buss iga päev ja see on alati madalapõhjaline MAZ, mis sest, et sõiduplaanides selle väljumisi kollaseks pole tehtud. Enamus nendest väljumistest mis pole kollase kasti sees on ka teenindatavad madalapõhjalise ühissõidukiga. Nad lihtsalt märgivad ära vaid osad väljumised, kus kindlasti on madal ühissõiduk. Trolle on madalaid 51, kõrgeid 52. Üks päev olid pühapäeval kõik 6 masinat madalad, kuigi seal peaks neid olema vaid 2. See aga ei tähenda, et ka ülejäänud järjekorrad ei võiks olla madalate Solariste teenindada. Märtsis näiteks lisati seitsmele bussiliinile igal nädalapäeval üks madalapõhjaline järjekord juurde. Mida rohkem madalaid ühissõidukeid juurde tuleb, seda rohkem nad neid kollase kastiga sõiduplaanides märgivad. Varsti hakatakse ehk hoopis kõrgeid ühissõidukeid ära märkima.

Tiia Tiik ütles ...

minu blogisissekande tegemisest on möödunud pool aastat. Sellest pole abi, kui madalapõhjalised ühistranspordivahendid sõidava, kuid sõiduplaanides neid kollasega märgistatud pole. Puudega inimene ei pea ootama ja testima busse. Linnavalitsus vastutab linnatranspordi korralduse eest. Tore, kui on olukord paranenud ja seetõttu on mul hea meel, et asjad liiguvad ja lähevad paremaks.

Kehtestati sotsiaaltransporditeenuse kasutamise määrad uueks aastaks

 Jagan ka tööalast infot. Link uudisele avaneb siit . Sotsiaaltransporditeenuse kohta leiab uut infot Tallinna linna kodulehelt ( LINK )  Ke...