Tallinna Transpordiameti juhataja vastus minu kirjale: Tere! Vastuseks
Teie kirjale teatame, et bussiliini nr 39 teenindavad käesoleval ajal üks
madala sisenemisega ja üks tavaline normaalbuss. Liini teenindava vedaja vahetumisega jääb see suhe samaks, ainult
madala sisenemisega TAK-i Scania asemel tuleb liinile MRP madala
sisenemisega MAZ buss. See on vajalik Lasnamäe Linnaosa Valitsust
külastavate vanurite, liikumispuuetega inimeste ja lastevankritega emade
teenindamiseks. Bussiliini nr 57 hakkab samuti teenindama madala sisenemisega
MAZ, mis ei halvenda näiteks Liiva kalmistut külastavate vanurite teenindamist.
Liinile nr 59 läheb üheastmelise
sisenemisega väiksema mahutavusega buss BMC, mis aja jooksul
asendatakse madala sisenemise bussiga. Nimetatud muudatused aitavad
optimeerida kulutusi väiksema sõitjate arvuga liinidel. AS MRP Linna
Liinid poolt liinide teenindamiseks madalate busside arv on määratud 2007.
a korraldatud riigihanke alusel. Trammiliinidel (sh ka liinil nr 3) on võimalik suurendada madala
sisenemisega trammide osakaalu alates 2014. aastast, mil jõuavad
kohale saastekvootide eest soetatavad uued madalapõhjalised
trammid.
Käesoleval ajal moodustab madala sisenemisega veerem ca 25%.
Madala sisenemisega ühissõidukite arv ei ole vähenenud. Viimastel aastatel
soetatud uus bussi- ja trollibussiveerem on kõik madala sisenemisega. Hetkel on ühistranspordi ettevõtetel piiratud võimalused uue
kaasaegse veeremi soetamiseks laenu võtmise keelu tõttu. See omakorda paneb
linna ettevõtted halba olukorda – veeremipark vananeb, kuid uut veeremit
soetada ei saa, mis omakorda mõjutab ühistranspordi teenuse kättesaadavust
ning selle kvaliteeti. Loomulikult oleksime huvitatud, kui Tallinnas
osutataksid ühistransporditeenust üksnes madalapõhjalised bussid, trammid
ja trollid.
Lugupidamisega Andres Harjo, Tallinna Transpordiameti juhataja
Halvemas suunas liigub ja kättesaadavus ei parane. Tegelikkuses on olukord raske ja see vastus paljude inimeste olukorda ei lahenda. Nii teebki linnavalitsus oma varjatud korrektuure ja kannatajaks jäävad nõrgemad inimesed, kellele raskeneb ühistranspordi kättesaadavus .. Selles peitubki võti, miks puuetega inimesi ühistranspordis nii harva kohtab. Tallinna sõiduplaane vaadates selgub, et Paljassaare otsiaalmajja viib buss nr 59 (sõiduplaan siit) ja seal pole mitte ühtegi madalapõhjalist bussi. Buss nr 39 sõidab tööpäeviti 1 kord tunnis, kollasel taustal - madal buss, kuid nädalavagetusel madal buss ei välju. Neid märkuseid võib siia jätkata lõputult. Vaata ise Tallinna sõiduplaane siit: http://soiduplaan.tallinn.ee/#bus
Halvemas suunas liigub ja kättesaadavus ei parane. Tegelikkuses on olukord raske ja see vastus paljude inimeste olukorda ei lahenda. Nii teebki linnavalitsus oma varjatud korrektuure ja kannatajaks jäävad nõrgemad inimesed, kellele raskeneb ühistranspordi kättesaadavus .. Selles peitubki võti, miks puuetega inimesi ühistranspordis nii harva kohtab. Tallinna sõiduplaane vaadates selgub, et Paljassaare otsiaalmajja viib buss nr 59 (sõiduplaan siit) ja seal pole mitte ühtegi madalapõhjalist bussi. Buss nr 39 sõidab tööpäeviti 1 kord tunnis, kollasel taustal - madal buss, kuid nädalavagetusel madal buss ei välju. Neid märkuseid võib siia jätkata lõputult. Vaata ise Tallinna sõiduplaane siit: http://soiduplaan.tallinn.ee/#bus
2 kommentaari:
Totaalselt üle paisutatud probleem. Minu suureks huviks on ühistransport ja olen vägagi kursis sõiduplaanidega. 57. ja 59. liinil sõidab 1 buss iga päev ja see on alati madalapõhjaline MAZ, mis sest, et sõiduplaanides selle väljumisi kollaseks pole tehtud. Enamus nendest väljumistest mis pole kollase kasti sees on ka teenindatavad madalapõhjalise ühissõidukiga. Nad lihtsalt märgivad ära vaid osad väljumised, kus kindlasti on madal ühissõiduk. Trolle on madalaid 51, kõrgeid 52. Üks päev olid pühapäeval kõik 6 masinat madalad, kuigi seal peaks neid olema vaid 2. See aga ei tähenda, et ka ülejäänud järjekorrad ei võiks olla madalate Solariste teenindada. Märtsis näiteks lisati seitsmele bussiliinile igal nädalapäeval üks madalapõhjaline järjekord juurde. Mida rohkem madalaid ühissõidukeid juurde tuleb, seda rohkem nad neid kollase kastiga sõiduplaanides märgivad. Varsti hakatakse ehk hoopis kõrgeid ühissõidukeid ära märkima.
minu blogisissekande tegemisest on möödunud pool aastat. Sellest pole abi, kui madalapõhjalised ühistranspordivahendid sõidava, kuid sõiduplaanides neid kollasega märgistatud pole. Puudega inimene ei pea ootama ja testima busse. Linnavalitsus vastutab linnatranspordi korralduse eest. Tore, kui on olukord paranenud ja seetõttu on mul hea meel, et asjad liiguvad ja lähevad paremaks.
Postita kommentaar