8. oktoober 2012

Ühistranspordi kättesaadavusest

Ma olen jalakäija ja kasutan sageli ühistransporti. Mulle meeldib, kui ühistransport on kättesaadav, puhas ja seda ei pea ootama. Mind ajab muigama, kui mingid pensionärid jooksevad trolli peale, kiirustavad istuma, sest jooksmisest on hing kinni ja siis sõidavad 1-2 peatust. Samas tuleb troll päris sageli. Panen siia võrdluseks Mustamäe nr 1 trolli tööpäeva graafiku ja vastukaaluks Kakumäe nr 21 bussigraafiku. Onju märgatav vahe. Samas pole 21 bussi graafikut muudetud juba 1.11.2008. Trolligraafikut on minu teada paar korda aastas muudetud ja hõredamaks. Linnaummikutes liikudes on tõesti kesklinnast Kristiinesse jõudmine, kui ainult seda transpordivahendit nii kaua ootama ei peaks. Samas ma tean, et Mustamäel on rahvast rohkem, kui Haaberstis, kuid siiski nii harv ühistransport ei soodusta eelistama busse. Ja need peaksid olema madalapõhjalised ja see tingimus peaks olema kohustuslik kõikidel liinidel, sh MRP-l. Transpordiamet saab need nõuded hanke väljakuulutamisel ka kehtestada.


 
Sõidplaanid leiad siit ja madalapõhjalised on kollase taustaga. Paraku on ümberistumised aega ja energiat nõudvad eriti päevastel aegadel ja madalapõhjaliste busside valimisel. Trammidest ei maksa unistadagi ratastoolis kasutajatel, sest trammib peatuvad ka sõiduteel ja mõnes üksikus kohas siiski on platvorm ka olemas.   
Saatsin eelmisel pühapäeval Arko komandeeringusse Lõuna-Rootsisse ja loodan, et nad seal nädal aega koos lätlaste ja rootslastega hästi korralikud on. Leidsin aastataguse välisreisi pildid arvutist ja loodan, et Arko ja Auli ja Jüri hästi hakkama saavad. Hoian pöialt, et ilm oleks ilus, merel ei tormaks ja lumi maha ei tuleks. Linn, mis sihiks võeti oli Stockholm, sealt kulgeb hommikul autosõit edasi 495 km kaugusele Växjösse, Sweden. Lubati ka pilte teha ja panen ühe Arko tõsist töötegemist iseloomustava pildi.
 

Nüüd olin siis terve nädala tihe ühistrnaspordikasutaja. Täna hommikul siis ootasin bussi, ajutises peatuses, mis on ajutine ilma varikatuseta kuni 5.12.12. Peatuse platvorme siin kandis peaaegu ei esine ja peab ikka kerge jalaga olema, et bussi hüpata. Rahvast liigub küll, kuid bussiliiklus sunnib tõeliselt oma elu planeerima, samas selles peatuses pole graafikutki väljas. Ajutised asjad on ikka pikaldased. Loodan, et tööd kiiremini valmivad ja lubatud, kavandatud kahesuunaline bussiliiklus Kakumäel varsti teostub, sest kõik, ka õpilased, pensionärid, maksumaksjad ei kasuta alati sõiduautot ja meiesuguste jaoks on ühistransport oluline.

Kommentaare ei ole: