19. oktoober 2012

Uurin invatakso kasutajate rahulolu

Terve selle nädala tegin ettevalmistusi selle aastase invatakso teenuse kasutajate rahulolu-uurimuse läbiviimiseks. Paljundasin, tembeldasin, panin markisid, voltisin ja kleepisin. Koostasin valimi, st 1165 klientide hulgast iga 11. kliendi ja saatsin eile postiga küsitlusankeedi koju koos vastusümbrikuga. Vastuseid ootan tagasi 5.11.2012. Kuna 116-st ankeedist sattus palju ka vene keelt kõnelevatele inimestele, siis tänasest helises telefon ja inimesed tundsid huvi, mis kiri see on ja ega taksokaarti kinni ei panda. Rahustasin, selgitasin ja palusin vastata telefoni teel. Nii sain 3 anonüümset vastajat kirja, kellest üks vanem proua teatas, et pole kasutanud ja sotsiaalhooldustöötaja läks puhkusele ja siis üksi ei julge kasutada. Tutvustasin ja selgitasin siis, et kuidas saab kasutada ja rahustasin prouat, et kinni me küll taksokaarti ei pane, kui ta veel pole invataksoteenus kasutada jõudnud. Tegime küll anonüümse küsitluse, kuid juba saabus üks tagastatud ankeet ka minu e-mailile. Tundub, et invatakso kasutajad on rahul teenuse kvaliteediga, siis on nad nõus ka e-mailile vastuseid saatma ja selle võimaluse ma neile küsimuste esitamsieks ka andsin ja nemad siis saadavad hoopis vastuseid. Vabadus saata oma arvamus ka e-mailile. Mina olen iga vastuse eest tänulik ja kui neid vastuseid tuleb üle poole tagasi, siis on ikka päris hea tulemus. Uurimustulemuse kokkuvõtte lubasin ma avalikustada alates 15.12.2012  www.tallinnakoda.ee ja kui mõni soovib ka e-mailile teavitust saada, siis sellest peavad nad ise teada andma. Loomulikult on võimalus tulemustega tutuvda ka kohapeal ja Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuametis, kes on teenuse rahastaja ja kuhu mina aruandeid ja arvamused edastan. Esimest korda viisin uurimust läbi 2002 ja nii olen seda regulaarselt kord aastast teinud juba 11. aastat järjest. Nii mõnigi on küsinud, et miks talle kirja ei saadetud ja siis vastan naeratades, et tema ei osutunud välja valituks sel korral aga kui on arvamusi, kiitusi ja tähelepanekuid, siis need võib alati saata e-mailile või Endla 59; Tallinna Puuetega Inimeste Kotta toimetada. Õnneks on 13-aasta jooksul, mil mina seda invatakso teenust koordineerinud olen, tulnud tegeleda rohkem teenuse arenduse, korralduse ja klienditööga ja positiivset on ikka rohkem kui mitterahulolevaid kliente.

Töötegemise rõõm on endiselt alles ja hea, et saab inimesi aidata, nõustada või selgitada kuidas meie riigis seadused, määrused ja otsused toimivad. Nii saab mõnigi väike ebameeldivus selguse ja pahameel heaks, sest paljud ei tea, et taksokaart kehtib kuni on puue määratud. Ja kui määratakse uus puue, siis meie ei näe nende andmeid, puude otsuseid ja selleks on vaja meile otsus tuua, koopia saata või skaneerida sisse ja e-mailile tiia@tallinnakoda.ee teele saata. Olen siis ka neile vastanud ja väljastanud (saatnud e-mailile) invatakso kasutamise tingimused ning teatanud mis ajani taksokaart jääb avatuks. Tavaliselt on see aeg sama, mis puude otsuski. Hea uudise sain ka teada, et vähemalt ühel esialgu puudeta ja terveks tunnistatud sõduril on vaidlustatud otsus muudetud õigeks ja jalast ilma jäänud mehel siiski tuvastati puue. Kõik korras ja peale kaitseministri jõulist sekkumist on asjad kontrolli alla ja toimivad õiglaselt edasi.    

Kommentaare ei ole: