9. juuni 2013

Arko võitis 3. ööjooksu!

Reede õhtul startisime lauluväljakult Rakverre. Ööjooksud algasid lastejooksudega, siis kell 20 oli ratastoolisõit. Pikad ööjooksud algasid 21.30 ja jooksma tulid 8500 inimest. Nägime natuke vaeva parkimisega, sest kui tänavad on suletud, siis on päris raske parkimiskohta leida aga me leidsime Selveri ette teisele poole teel, siis üritasime leida kohta, kust ratastoolis saaks t-särgi ja rinnanumbri.  Küsisin ja juhendati, et pangahoone 2. korruselt saab, kuid sinna jõudes ei teadnud esimene naine ratastoolisõitjate kohta midagi öelda. Juhatati mind edasi ja nii ma sain särgi kätte ja numbri pidime saama stardikoridori juurest valge nokamütsiga mehelt. Koridor oli rahvast täis, sest jooksjad tahtsid oma numbreid kätte saada. Õues otsisin Arkot taga aga tema oli juba ratastoolis sõbrad üles leidnud ja arvas, et mina näen, et tema keset peatänavat. Olin natuke kuri, sest rahvast nii palju ja tema telefoni ei võta aga õnneks sujus kõik muu hästi. Stardijoonel oli 6 meest ja ei ühtegi naist. Sõitsid rahulikult 1. ringi läbi ja siis hakkasid grupid eralduma 2 ja 2 ja 1 ja siis pikk vahemaa ja viimane nn tugitoolisportlane - nii vähemalt teatas plakat tema ratastooli seljatoel. Tegin mõned pildid ka ja Arko pani kokku kollaazi. Viimane lõpusirge oli lühike ja nii nad sealt maja seina tagant kurvist välja kihutasid. Mul oli väga hea meel, kui esimesena paistis Arko õnnelik naerunägu ja tema oligi võitja. Teised jäid tahapoole. Vedamine. Arko võitis Rakvere ööjooksu. 6st parim. Rahvast aina tuli ja tuli, nägime rohelist konna ja veel teisigi maskotte. Arkole panid paar meesjooksjat käe tunnustavalt pihku ja kuna linna hakati sissesõiduks sulgema, siis kiirustasime välja, tagasi koju. Selliste suurürituste korraldajad on eeskujuks kõigile, sest puuetega inimestele pole vaja midagi eraldi teha, vaid pigem suure ürituse ajal on võimalik teha nt ratastoolisõite. Sama on ka mitu aastat tehtud EMT rullituuridel. Aitäh inimesed, kes viitsivad ja puuetega inimeste peale mõtlevad ja tasuta võistlemise võimaluse annavad. Nii peakski üritustel olema.

Ööjooksu korraldajatele rääkis ta ise sellist juttu:

Ratastoolisportlastele Eesti Ööjooksu raames korraldatud võistlusdistantsil, kus läbida tuli kolm 450 meetri pikkust ringi, võidutses tallinlane Arko Vool (pildil paremal, sinises särgis). "Eks see pigem sprint oli kui pikk sõit aga jäin kindlasti rahule, sest ilmselt olin ainuke välisvõistleja," lausus ta. "Igapäevaselt ma väga suur ratastoolis liikuja ei ole. Pigem kulgen autoga nii-öelda uksest ukseni." Kuus tublit ratastoolisportlast teenisid järjest rohkem ja rohkem Rakvere Keskväljakule kogunevalt rahvamassilt finišijoone ületamisel järel sooja aplausi.

1. pilt on ööjooksu pilt ja teised meie omad.