18. märts 2009

Juhuslikkusest

Elu lihtsalt on nii et mõned asjad lihtsalt juhtuvad. Nii selgus reede õhtul, et sõidan 2 päevaks Läänemaale, talispordipäevadele. Läksingi, sest milleks viita aega ja loobuda suurepärasezt seltskonnast ja võimalust kasutamata jätta.

Sain veel boonusena lisaülesandeks korraldada viktoriin ja emakeelepäeva teemaline arutelu. Küsimused olid kerged-huvitavad-elulised-naljakad. Aga arutelu nüüdiskeelsete sõnade kasutamisest, ametlikkest teadannetest ja lausetest, mis pikad, lohisevad, keerulised lugemiseks inimesele, kes seda juriidilist keelt nii kergesti ei taipa. Seda juhtub minuga mõnikord, kui mõnda asja pean ikka pikalt puurima, nt määrused, pressiteated, seadused...

Mõtlesime eestikeelsetele sõnadele - prioriteet, missioon, visioon, meditatsioon, intregreerumine, lõimumine, hängimine, tsillimine, ok ja tsauki... Neid sõnu on lõputult. Siis läksime aurusauna ja soome sauna ja mullivanni, bowling oli ka lahe. Mina võitsin JEEEEEE. Aga enne seda käisin suusatamas. Söök oli kotiga kaasas, ööbisime 4-stes majakestes. Mõnus mõnus, puhas eestimaa loodus ja merekohin läks õhtu poole valjemaks ja mõnusamaks. Kaunis oled Eestimaa. Puhka Eestis.

Kas sina oled käinud mere ääres suusatamas! Super lahe. Laine loksus, päikesejänkud sillerdasid lainetel, õhk oli kevadiselt plussides ja lund jagus kuni mereveeni. Hästi mõnus oli, teised jalutasid, tegid kepikõndi, kelgutasime võidu. Teisel päeval tegime tervisekäimist. See oli väga lahe nädalavahetus. Eile veel olid kondid ja lihased haiged, täna on enam vähem, selg on veel valulik ja jope männivaiguga koos. Bussijuht oli väga äkiline ja mul oli vahepeal lausa hirm, sest hüppasime tagaotsas nagu konnad ja kurvid olid üsna sirged... Ju vist olen harjunud oma elukaaslase rahulikuma sõidustiiliga.

Ja nüüd lõpuks pean ära imetama, et see mega maagiline koht oli Roosta. Tasub minna, eriti talvel. Loe lisa Roosta puhkeküla alt.