25. jaanuar 2016

Lugeja tahab teada: Pärnaõues elamise plussidest ja miinustest

Nii ma talle vastasingi ja soovin seda teistega jagada.
Mind positiivses mõttes üllatas teie kiri aga sundis mu mõtteid liigutama sellel teemal, sest tavaliselt ma oma elukoha üle just eriti tihti ei mõtle. Rääkisin ka oma elukaaslasega pikemalt. Mõtted on positiivsed.
Valisime uut kodu teatud tingimuste alusel (nt 1.korrus, 3 tuba, ligipääsetavus, transpordiühendus, hind). Esimest korterit käisime 2012 aasta alguses vaatamas Mäepealses aga meile ei meeldinud tubade väikesed aknad ja see, et mööbli jaoks polnud eriti kohta. Meie õnneks oli korter broneeritud ja jätkasime otsinguid, sest mul olid ülikoolis õpingud pooleli, polnud kindlust pangalaenu positiivse otsuse suhtes ja nii me esmalt panka nõustamisele läksimegi. Kõige suuremaks takistuseks oli minu jaoks suur lumi ja ma tõepoolest ei soovinud kolida talvel, külma ilma ja suurte hangedega. Aga elul olid teised plaanid.
Me oleme väga rahul oma eluga Pärnaõuel, sest plusse on kordades rohkem kui väikeseid miinuseid.

Mees leidis Pärnaõue kodu kuulutuse ja palus, et läheksime vaatama. Ainus negatiivne kogemus oli meil maakleriga, kes suhtus meisse kui mingitesse turistidesse, mitte korteriostjatesse. Müügitöö oli nii üle varruka tehtud, et olime "üllatunud" sellisest müügitööst, kuigi maakler oli tuntud nimega. Aga see korterivaatamine muutis kõik. Tulime korterit vaatama, planeering oli selline mida varem polnud näinud. Päike tõusis ja oli külm hommik. Vaade oli imeline. Meie otsus sai langetatud kiiresti ning hakkasime asju ajama. Nüüd oleme elanud Pärnaõuel 4 aastat ja me  pole mitte kordagi kahetsenud oma otsust. Positiivne on see, et elame linnaservas ja jääb tunne nagu maal. Ümbruskond on turvaline ja meie valiku plussiks oli kindlasti jalgrattateed ja meri, hiljem avastasime ka Õismäe raba, kus saab jalutada, jalgrattaga sõita jne.

Kui Vana-Rannamõisa teele elama tulime 4.aasta eest, siis olime teadlikud, et ehitus kestab 10-15 aastat. Siis oli püsti 4 maja, nüüdseks on maju üle 20. See pidev ehitusmaastik ongi vist ainukeseks probleemiks osutunud, sest suured kallurid, segumasinad ja teeehituse masinad on hommikust õhtuni majade vahel ringi vuranud aga naabrid on viisakad, normaalsed ja nendega koos on hea elada. Palju on noori, lapsi ja loomaomanikke. Oleme mures, sest liivahunnikuid ühest kohast teise paigutades on palju tolmu, müra ja ka sõiduteed on näidanud kulumise märke. Majal oli ehitaja NCC poolne 3aastane garantii. Selle aja jooksul ilmnesid väikesed pisivead, sh praod, mis ehitaja poolt parandati, viimistleti. Ka 1.korrusel on soe, 3toalise korterikulud on väiksemad, kui olid Mustamäel 2toalisel korteril. Gaasiküte toimib hästi ja tubades on akendel ventilatsiooniavad. Meil on ka panipaik, kuhu saame asju panna ja sinna oleme ehitanud mõned riiulid.

Miinuseks on liiga palju autosid. Vahel on kitsas parkimisega, sest kindlaid parkimiskohti ei ole ja tegemist on vabaparkimisega. Kui mõnes peres on mitu autot ja lisaks mootorrattad, siis pargitakse kuidas juhtub, sh kõnniteele. Kui paljud kardavad ummikuid, siis sellega saab hakkama. Tulevikus on planeeritud Haabersti ringi ehitus ja loodame, et see parandab autoliikluse kiirust. Buss sõidab kiiremini ja olen ise igapäevane töölesõitja, kuid kasutame ka liikumiseks autot. Selveri Kakumäe kodupood on lähedal ja bussiliiklus muutus palju paremaks, kui lisati juurde eelmise aasta novembris buss nr 41, mis liigub linnast vastas suunas. Kui varem tuli hommikul meie Tuleraua peatusest peale 1-3 inimest, siis nüüd on hommikul peatuses üle 10 inimese. Bussiliiklus toimib ja inimesed kasutavad seda. Enamasti  lapsed, noored ja naised aga ka mehed. Kuigi elame korrusmajades, siis on üsna vaikne, naabrid on mõistlikud ja müra ei tekita. Probleeme ei ole ja oleme eluga tunduvalt rohkem rahul, kui Mustamäel või Lasnamäel. Tabasin ennast mõttelt, et kui lahe oleks olnud minu lastel suureks kasvada siin aga nüüd on mul lapselapsed, kes meil külas käivad ja nendega on tore jalutada Kakumäel. Suvel käime ka rannas ja mereääres. Plussiks on ka loomaaia, Rocca al Mare kaubanduskeskuse lähedus ja hea puhas õhk.

Väikeseks probleemiks on lasteaedade ja koolide püüdmine läheduses, kuid plussiks on mitmed laste mänguväljakud. Väikest võitlust oleme pidanud ka naabermajade (sh eramajade) prügitoojatega, sest suurte maasturitega sõidetakse meie hoovi ja pannakse oma prügi konteinerisse.  Ma ei pea ennast loomavihkajaks, kuid mind väga häirib naabermajade elanike koertega akende all jalutamine. See häirib, sest koerte kollased ja pruunid väljaheited ei kaunista meie aknaaluseid. Meil on abivalmid ja hoolivad naabrid, kellel on paljudel väikesed lapsed. Miks peavad puud, kivid, majade ääred ja muruväljakud kannatama loomasõprade pärast. Koertega saab jalutada ka kaugemal, kui meie akende all. Vahel on nii, et need inimesed on lausa teisel pool akent. Oleme juhtinud nende tähelepanu sellele, kuid kõik kordub. Lumekoristus on enam vähem ja haldusfirmaks on OÜ Cityhaldus. Me ei ole jõudnud veel ühistu moodustamiseni aga haldaja on kutsunud kokku üldkoosolekuid ning meil on 1f/1 - 1f/6 majade nõukogu. Puud on väiksed ja muru kasvab ning majad saavad järkjärgult valmis. Kevadel ja suvel kostab tuppa linnulaul ja autode müra on minimaalne. Turvalisusega probleeme ei ole.

Mina julgen küll soovitada korteriostmist Pärnaõuele. Siin on mõnus elada. Kui on veel küsimusi, siis võib ikka pöörduda.