Uudis oli siis nendest bussiradade kohta järgmine:
Paldiski maanteele tuleb ilmselt uus bussirada
Bussirada. (Tiro Lutter)
Uuringu tarbeks rajati ajutine ühissõidukite rada alates Pirni tänavast kuni Mustamäe teeni. Uuring näitas, et Paldiski mnt kahe sõidurada hargnemine kolmele sõidurajale varasema nelja asemel Paldiski mnt ja Mustamäe tee ristmikul kesklinna suunal, ei põhjustanud tipptunnil liiklusvoolus olulisi muutusi. Endiselt tekkisid liiklusvoos tühimikud peale Haabersti ringi ja Pirni ning Paldiski mnt ristmikku.
Uuringu tulemus kinnitab, et Paldiski mnt ja Endla tn ühissõidukite raja ühendamine ei tekita ummikuid Haabersti ringristmiku piirkonnas. Katse näitas, et kogu liiklusvoog oli ühtlasem ning vähendas kesklinna liikluskoormust.
Ka selgus, et tipptunni haripunktis kulus kesklinna jõudmiseks mööda Paldiski maanteed liikudes rohkem aega. Samas liiklemine kesklinnas võttis oluliselt vähem aega. See tähendab, et jõudmine sihtpunkti toimus suhteliselt tavapärase ajaga. Sealjuures on oluline, et katse käigus hoiti kesklinnas ära liikluse ülekoormatus. Sujuvam liiklus andis võimaluse paremini liikuda ka teistes suundades.
Uuringu tulemused toetavad Paldiski mnt-le ühissõidukiraja loomist alates Pirni tänavast kuni Kristiine ristmikuni. Nimetatud lõigus on juba osaliselt täna ühissõidukite rada ka olemas. Uuringut korratakse 27.05.2013 hommikusel tipptunnil.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar