23. mai 2013

Umbes liiklus, et testida liiklust

Täna hommikkul kella 8.30 ajal sõitsime Kakumäe poolt Viimsisse kaardistama ligipääsetavust peagi avatavas Maximas. Kui oleme harjunud juba sellega, et Tabasalu poolt kulgeb hommikuti kesklinna poole ja õhtuti tagasi lakkamatu autovool, mis saab alguse Haabersti ringilt, siis peale seda on tavaliselt liiklus lahedamaks läinud. Täna see nii ei olnud ja ummikud algasid loomaaia juurest ja põhjuseks oli see, et Paldiski maanteel tehti katsetusi bussiraja loomiseks. Selle kohta oli hiljem ka uudis. Aga aru ma ei saa milleks see vajalik on, sest bussid ei kasuta alati bussiradasid, vaid kohe peale "Pirni" peatust süstivad 2. ja 3. rajale, et suunduda Paldiski mnt - Endla - Mustamäe tee ristmikult jälle 1. ritta ja "Lille" peatusesse. Aga Viimsisse jõudsime ja sel on valmimas taas kord üks suur toidupood. Ehitajad, teetöölised ja projekteerijad olid tõsises tööhoos ja Arko pani kokku minu tehtud fotodest ilmeka ülevaate. Kahju, et keegi videot ei teinud sellest kohast, kus liiklusreguleerijad väljas, torbikutega blokeeritud äärmine sõidurada ja bussid autodega ühtedel radadel on sage nähtus Tallinna kesklinnas.

Uudis oli siis nendest bussiradade kohta järgmine:

Paldiski maanteele tuleb ilmselt uus bussirada

Tallinna Transpordiamet viis Paldiski mnt-l läbi uuringu, selgitamaks välja võimalusi, mis tagaksid ühtlasema liiklusvoo ja vähendaks kesklinna liikluskoormust.
Uuringu tarbeks rajati ajutine ühissõidukite rada alates Pirni tänavast kuni Mustamäe teeni. Uuring näitas, et Paldiski mnt kahe sõidurada hargnemine kolmele sõidurajale varasema nelja asemel Paldiski mnt ja Mustamäe tee ristmikul kesklinna suunal, ei põhjustanud tipptunnil liiklusvoolus olulisi muutusi. Endiselt tekkisid liiklusvoos tühimikud peale Haabersti ringi ja Pirni ning Paldiski mnt ristmikku.
Uuringu tulemus kinnitab, et Paldiski mnt ja Endla tn ühissõidukite raja ühendamine ei tekita ummikuid Haabersti ringristmiku piirkonnas. Katse näitas, et kogu liiklusvoog oli ühtlasem ning vähendas kesklinna liikluskoormust.
Ka selgus, et tipptunni haripunktis kulus kesklinna jõudmiseks mööda Paldiski maanteed liikudes rohkem aega. Samas liiklemine kesklinnas võttis oluliselt vähem aega. See tähendab, et jõudmine sihtpunkti toimus suhteliselt tavapärase ajaga. Sealjuures on oluline, et katse käigus hoiti kesklinnas ära liikluse ülekoormatus. Sujuvam liiklus andis võimaluse paremini liikuda ka teistes suundades.
Uuringu tulemused toetavad Paldiski mnt-le ühissõidukiraja loomist alates Pirni tänavast kuni Kristiine ristmikuni. Nimetatud lõigus on juba osaliselt täna ühissõidukite rada ka olemas. Uuringut korratakse 27.05.2013 hommikusel tipptunnil.
    

Kommentaare ei ole: