
Läks paar nädalat mööda ja klient helistas uuesti mulle, sest oli teada saanud, et temale see hüvitis ei laiene. Uurisin siis asja Tamo Vahemetsalt, kes on MTÜ Operation Lifesaver juhatuse esimees. Puutusin temaga kokku eelmisel suvel, kui käisin koos Arkoga ratastoolikasutaja seisukohalt ronge testimas ja rääkisime ka turvalisuse ja ohutuse teemal. Neil on ka koduleht www.ole.ee ja teevad raudteeohutuskampaaniaid eesmärgiga kutsuda inimesi üles jälgima liiklueeskirju ja ohutust raudtee ületamisel. Sain Tamolt teada, et tõepoolest ei kehti liikluskindlustus samadel tingimusel, kui autoliikluses. Nimelt kehtib raudteel oma seadus ehk raudteeseadus, millest selgub, et isegi siis, kui on olemas punased valgusfoorid, tõkkepuud jne, peab alati liikleja (autojuht, jalakäija, autojuht jne) veenduma enne raudtee ületamist, et tee on vaba ja teekond ohutu. Samuti on keelatud raudteel kõndimine ja jalgrattal ületamine ning kui toimubki õnnetus, siis on rongidel olemas omad mustad kastid, mis salvestavad vile andmise jne. Sellist seadust ma polnud varem lugenud aga võtsin lahti ja päris huvitav oli lugeda.
Kurb on see, et meie üha kiirenevas elus on inimestel oma aja sisustamisega nii palju tegemist, et tähelepanu võib häirida (nt kõrvaklapid jmt) ja selles ei saa süüdistada mitte vaikselt sõitvaid ronge, vaid tähelepanematust. Kui toimub liiklusõnnetus, siis rongifirmal on liiklus tunde häiritud ja see toob kahju paljudele reisijatele, liiklejatele, kui nt ülesõit on kinni. Nii, et inimesed olge valvsad ja veenduge ohutuses enne raudteele astumist. Positiivne on see, et meil on uued, puhtad ja kiiret liikumist pakkuvad oranžid rongid ning meilgi on plaanis neid suve poole katsetama minna.
Pildi allikas on leitav siit.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar