24. oktoober 2010

Pärast äikeseööd kinno

Tõepoolest ma hommikul enam ei mäletanud, et öösel raksatas äike pea kohal müristada. Ehmusin ärkvele, pöörasin teise külje, pugesin kaissu ja nohisesin edasi magada. Õnneks unetuks see mind ei teinud. Laupäev oli täis toiminguid märgusõna naisteeri. Saime sõbrannadega kokku ja läksime Solarisesse kinno vaatama filmi Söö, palveta, armasta ja mulle meeldis see film ja eriti see, et piletid tegi välja Merka, kes meid sünnipäeva puhul kinno kutsus. Peale kallistuste ja kingituste valimist kappasime trepist ülesse kinosaali nr 5.
Pärast kino hakkasime Merkale reisiplaane tegema nii, et minulgi tuli tuju reisida, keeli õppida ja ma tõepoolest mõistan neid noori, kes jätavad Eestis kõik maha ja lähevad rändama, kogemusi saama ja otsima uusi võimalusi. Läheks isegi, kui oleks noorem, poleks lapsi ja kui mind ei seoks siin miskit.

Kinos polnud kohe päris kaua käinud. Solarise kinos istusime viimases reas, seitsmendas, sest saal oli nii tilluke nagu kunagine Lembitu või Oktoobri kino. Natuke tõbine nagu ma olin, sügeles kinos minu nina vahet pidamata, ninna tükkis mingi kahtlane kopitushais, mille päritolu ma välja ei osanud selgitada. Kas kino või minu kõrval istuv härrasmees. Ulrika arvas, et see oli hoopis popkorni lõhn.

Pärast filmi vaatamist, suundusime linna peale jalutama, esimene kohvik ei meeldinud mulle. Juu oli liiga puhveti moodi. Läksime linna peale, vaatasime ära korstnapühkija kuju, mis tundus nii tilluke ja sellise uskumatu koha peal - Ararati viinapoe ees keset tänavat mingil künkal. siis näitasin Hollywoodi ees rukkilille purskkaevu. Pildi allikaks on teadagi Internet.

Siis leidsime õdusa kohviku kohe seal samas. Sööki pidi ootama aga see eest polnud hinnad kõrged ja veingi sünnipäevalapse Merlelt oli jutu kõrvale mõnus rüübata. Aeg lendas. Koju jõudes lippasime Rimist läbi ja ostsin pitsat Arkole ja lastele, keda polnudki kodus. Tore on sõbrannadega kokku saada ja linna peal jalutada. Jäime kõik kolmekesti sellega rahule. Aga Solarise kinosaalid mulle eriti ei meeldinud, Kosmose kino on ikka parim, on ruumi, õhku ja nostalgiat. Pileti hindki on suht normaalne.