4. mai 2010

Prisma ostunimekirja kampaania

Huvitav on vaadata inimesi, kes tõepoolest käivad poes paberilipik näpu vahel ja ajavad järge, mida osta vaja. Viimasel ajal olen kohanud ühte keskealist meest ja siis meenub veel üks noorem paar. Ise kasutan nimekirja siis, kui on tulemas sünnipäev ja ostusid rohkem. Tavaliselt treenin mälu ja üritan asju mälu järgi osta. Kuigi jah mälu võib petlik olla. Küll on hea, kui keegi poes ikka meelde tuletab, et meil sai kohvi otsa ja ikka peaks kohvipaki ostukärusse lisama. Nimekirja on kindlasti hea teha enne reisile minekut või laste matkale, laagrisse saatmist. Siis saab kindel olla, et miskit väga vajalikku maha ei jää. Tavaliselt olen külla minekul unustanud maha elised pisiasjad nagu sussid või juuksehari. Aga sellegipoolest on huvitav kampaania Prismas, mis väidab, et ostunimekiri aitab säästa raha kindlaele ostudele ja kulutada vähem. Minu puhul on nii, et tavaliselt ostan toitu ette varuks ja siis kombineerin hiljem mitmel päeval kodus.

Ostunimekiri aitab raha säästa
Pennsylvania Whartoni ülikooli turundusprofessor David R. Belli sõnul moodustavad planeerimatud ostud ostukorvist 20 protsenti. Selle numbri kohaselt kulutab üks keskmine Eesti tarbija igal aastal planeerimatutele ostudele umbes 10 000 krooni.

Lihtsaim viis oma oste planeerida, on teha enne poodi minekut ostunimekiri. Oma uuringus «Planeerimatud ostud: kes neid oste teevad, kui sageli ja miks?» toob professor Bell välja, et kiire ja efektiivse poeskäimisega on võimalik planeerimatute ostude hulka vähendada kuni 82 protsenti.Alates sellest nädalast käivitub Prisma Peremarketis kampaania, mis kutsub inimesi üles säästma aega ja raha ostunimekirja kasutades. Tasuta ostunimekirja põhjasid jagatakse Prisma kauplustes ning neid saab täita ka ettevõtte kodulehel.

Kommentaare ei ole: