26. september 2013

Minu 2. lubadus - asjaajamine lihtsamaks!

   Kui asju on vaja ajada, siis peaks see olema võimalikult mugav, lihtne ja kui juba on e-riik, siis peaks saama kohe internetist saata täidetud avaldusi ja vorme.  Kevadel kui panin uuesti kokku teatmikku "Abiks puudega inimesele 2013", siis lausa pöördusin Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuametisse küsimusega, et miks ei saa toetuste blanketti alla laadida ja kohe täita, seejärel allkirjastada digitaalselt ning edastada linna(osa)valitusesse. Aga vaadates Tallinna kodulehte, siis selgub, et areng on toimunud paremuse suunas ja paljud pidifailid on muudetud ka .docx- failideks, mida saab toetuste taotlemiseks täita ja saata linnavalitusele. Ka võiks olla nii, et vastus tuleb ka postiga. Praegu on inimesed öelnud, et linnaametnikel on lihtsam helistada kliendile, kui kirju saatma hakkata. Asjaajamine võiks olla oluliselt lihtsam, mitte selline, et kui midagi teada tahad, siis pead tegema teabenõude ja siis pikalt vastust ootama. Tallinna linna tetustega saab tutvuda siit. ja siiani ma ei saa aru miks sotsiaalhoolekande alt peab valima teenused ja sealt alt veelomakorda toetused. Linna koduleht võiks olla palju lihtsam, sest praegu on linnakodanikul sealt keeruline teenuseid ja toetuseid leida. Isegi olen otsinud sõiduõigust tõendavate dokumentide loetelu. Kui üks kindel ametnik tegeleb inimesega, siis on lootust, et olukord lahendatakse juhtumipõhiselt ja on kindle inimene, kes vastutab ja inimese probleemile lahendust aitab leida. Inimeste edasi, tagasi jooksmine on aja, inimressursi ja tööaja halb kasutamine. 
   
  Tänapäeval on tehnika ajastu ja asjad liiguvad kiiremini, kui tigupostiga. Mul on läinud siiski hästi, sest probleemidega lubatakse tegeleda ja vastused olen saanud. Aga ootame bussipeatuse rajamist Endla tn 59 juurde linnast tulevale suunale, ülekäigurada üle Endla tn meie maja juurde, et inimesed ie peaks minema Grossi toidukaupade poe juurde ja sealt ringiga tagasi tulema. 
 
    Samuti ootan valgustuse paigaldamist Endla-Mooni-Koskla ülekäiguradadele, mis küll renoveeriti paar aastat tagasi, kuid vaid ühe posti otsas on üks lamp, mida on pimedal ajal vähe. Veel küsisin, et millal tehakse jalakäijate jaoks trepi kõrvale kaldtee Merelahe polikliiniku ette, kus on vaid trepp, parklas on tähistamata invaparkimiskohad ja parklas autode vahel puudub kõnnitee, mille puudumise tõttu on inimese sunnitud kasutama siseteed. Need lubadused ootavad järjekorda, bussipetuse teema juba 11. aastat! Ootame veel. Pinke võiks ka olla tee äärtes rohkem, et inimesed ei peaks muru peal istudes bussi ootama ja see Haabesrti bussipeatus peaks olema platvormina, sest praegu pritsivad autod  inimesed märjaks ja väga kõrge on sõiduteelt bussi ronida. Eriti eakatel, lastega emadel ja ratastoolikasutajatel sealt Rimi eest. Nüüd on linnavalitsuse kodulehel juba iseteenindus rubriik ja seda võib lausa proovida ja taotlusi esitada. Oma töös olen küll sisse viinud e-taotluste kasutamise võimaluse ja kõik invatakso taotlemise dokumendid on alla laetavad ja e-mailile esitamise võimalusega - mugav ja paindlik, kui ainult ekspertiisi otsuste sõnastus nii vähese informatsiooniga ei oleks aga nendel on vist lihtsam otsuseid teha ning põhjendamisega eriti lahti kirjutamisel vaeva ei nähta aga võiks.

Luban tegeleda sellega, et linnakodaniku jaoks oleks linnavalitsusega suhtlemine võimalikult lihtne, muutes asjaajamise ühe ametniku põhiseks, ning viime võimalikult palju probleemilahendusi veebikeskkonda. Tallinlasel peab olema võimalus teavitada linnavalitsust linnaruumi probleemidest kiirelt ja lihtsalt veebikeskkonnas või teenindussaalis ning jälgida probleemide lahendamise käiku ja tulemusi.

Foto on kodulehelt pildina salvestatud.Teised on minu fotod.

 


Kommentaare ei ole: