11. november 2009

Gripi hoiatus

Sain täna noorema poja koolist seagripi hoiatuse. Väga hariv, lugesin isegi läbi ja selgitasin kätepesu vajalikkust. Meil siin mõnel pisike köha tõmbetuulest ja nohu lumesõjast. Talverõõmud aga ei miskit rohkemat ja küll see ka möödub.

4 kõige tõhusamat nippi:

Pese tihti käsi!Pese tihti käsi –

see kaitseb sind ja sinu lähedasi viiruste eest. Iga kätepesu kestku vähemalt 20 sekundit. Just kätele jääb kõige rohkem viiruseid ja sealt satuvad need edasi sinu organismi või teistele inimestele.

Aevastades või köhides kata nina ja suu varruka või ühekordse taskurätikuga!Aevastades või köhides kata nina ja suu varruka või ühekordse taskurätikuga –

sellega hoidud nakatamast teisi enda ümber. Pärast kasutamist viska taskurätik kohe prügikasti. Ära köhi ega aevasta peopessa, sest nii satuvad viirused otse kätele ja levivad sealt edasi teistele.

Võimalusel hoidu haigetest vähemalt ühe meetri kaugusele!Võimalusel hoidu haigetest vähemalt ühe meetri kaugusele –

nii ei levi viirused sinuni. Kui sa ise haige oled, hoia teistest inimestest kaugemale, et ka nemad ei haigestuks. Samuti ära kätle, kallista ega musita haige või haiguskahtlusega inimesega.

Haigena püsi kodus!Haigena püsi kodus –

nõnda ei nakata sa teisi ja saad ise kiiremini terveks. Kui vähegi võimalik, jää haiguse ajal töölt või koolist koju.

Järgida tasub ka neid nõuandeid:

Esimeste gripinähtude tekkimisel helista oma perearstile!Esimeste gripinähtude tekkimisel helista oma perearstile –

tema oskab sind kõige paremini nõustada ja vajadusel soovitada õigeid vahendeid gripinähtude leevendamiseks.

Väldi oma silmade, nina ja suu puudutamist!Väldi oma silmade, nina ja suu puudutamist –

nii hoiad viirused endast eemal. Viirused levivad väga kergesti, kui puudutad pisikutega saastunud esemeid või erinevaid pindasid ning seejärel oma silmi, nina või suud.

Tuuluta sageli töö- ja eluruume!Tuuluta sageli töö- ja eluruume –

nii saad siseruumides paljudest haigustekitajatest lahti.

Ela tervislikult!Ela tervislikult –

see hoiab sinu immuunsussüsteemi tervena. Maga piisavalt, ole füüsiliselt aktiivne, hoia stress kontrolli all, joo piisavas koguses vedelikke ja söö täisväärtuslikku toitu.

Kommentaare ei ole: