7. november 2009

Soome invamessil

Reedel sõitsime Soome, Tampere invamessile. Nii kui laebvalt maha saime, siis läbisime Helsinkis testi kõik puhuvad. Pugusime. Kõik olid kained. Siis jätkus sõit Tamperesse. Ikka messile kolme ratastoolis mehe ja minuga. Oli see vast suur messihoone, kolme halli ja paljude väljapanekutega. Meil ikka on mida õppida neilt. Tagasi tee Tamperest oli sama pikk kui Tartust Tallinnasse sõit. Ilmaolud olid rasked, lume ja vihmasadu kestis terve õhtupooliku. Meie tuju see ei rikkunud, et kojamees autol katki läks ja seda mina ainukese kõndiva inimesena parandamas käisin. Ikka kiirteel juhtusid need jamad ja siis tõmbasin ERGO turvavesti selga ja jalutasin kojamehi näppima.
Laeval kohtasime oma tuttavaid kurte ja meie koja juhatajat Tiiu Hermatit. Eestlasi ikka jagub igale poole, ka Soome. Autosid oli reede õhtul Eesti poole üle tulemas nii palju, et sõiduautod ei tahtnud äragi mahtuda, paigutati neid risti ja põiki. Terve laev sai täis, ka inimesi oli palju, kõik sõbralikud ja toredad.

Laevale minek ja sõit oli lahe, eriti rootsilauas õhtusöök. Tassisin siis kolemele ratastooli mehele süüa ette. Mõni võis küll kõrvalt vaadata, et muudkui käib ja tassib toitu. Poisid olid tagasihoidliku isuga. Mati oli ainuke, kes ka kohvini jõudis, mina maitsesin kooki ja jäätistki, teised külmast lauast kaugemale ei üritanud. Tore oli koos Mati, Arko ja Jüriga reisimas käia. Laevalt maha tulemine oli ikka eriline tsitrkus, ei saanud me aru, kuhu need teisaldatavad kaldteed pannakse ja tuuakse. Laevas oli 3 lifti ja ikka polnud see õige, alguses oli karuga, siis jänesega ja tegelikkuses see õige hoopis 5.korruse lehma märgiga. Nalja kui palju. Kui Jüri ja Mati olid juba autotekil, et autosse minna, siis Mati oli kadunud. Helistasin talle ja otsisin teda 7. korruselt, vastu tuli meremees ja küsis, keda otsin, ütlesin, siis et üks elektritooli mees on kadunud ja ei taha maha ulla. Viimaks leidsin. Saime koos alla ja autosse. Jüsi oli Termaki invatakso bussi telli nud, Arko Tulika invatakso ja siis need meid ootasid. Meie laeval pikas järjekorras. Ohh seda imet kui neid lumehunnikuid nägime. Super talv jõudnud ka Eestimaale. Lahe oli. Hiljem messist pikemalt.