24. november 2009

Koolitasin koos ratastoolis noortega Tallinna bussijuhte


Täna oli viimaks see kaua oodatud päev, kui koolitasime TAK-i bussijuhte ja reisisaatjaid. Tänuväärne töö pälvis kiitus kohe peale koolitust ja hiljum helistas mulle sünnipäeva lauda ka TAKi kõrge ametijuht, kes meid kiitis ja palus tänasõnad Astangu noortele edasi anda. Koolitusteemadeks olid liikumis-, nägemis-, kuulmis- ja vaimupuudega inimeste teenindamine, ära sai mainitud ka kroonilste haigete, väikelastega emad, eakad ja turistid, kellele ühistransport on kättesaadavaim ka odavaim ja kiireim liikumisvõimlaus. Meelde jäi bussikoondise ettepanek, et eakad, lapsed ja puudega inimesed kasutaksid esimest ja teist ust, siis on nad paremini nähtavad. Kõik osalenud TAK-i juhid ja bussijuhid ja reisisaatjad olid tublid ja asjalikud nii Väike-Õismäe pargi ja reisiparklas kui ka hiljem Astangu Kutserehabilitatsioonikeskuse õppeklassis. Väga tänuväärt ettevõtmine, mis muudab maailma paremaks!

Ratastoolis noored koolitasid bussijuhte
http://www.tallinnapostimees.ee/?id=192346

Ratastooli kasutavad noored selgitasid täna Tallinna Autobussikoondises (TAK) bussijuhtidele ja reisisaatjatele liikumispiiranguga sõitjate, ratastoolis liikuvate inimeste ja pimedate sagedasemaid muresid ühissõidukite kasutamisel.
«Ürituse eesmärgiks oli pöörata tähelepanu eelkõige nendele aspektidele ühistranspordis, millega ühissõidukijuht või ka tavaline inimene tänavalt ei oska sageli arvestada,» ütles TAKi pressiesindaja Sirje Roht.

Ratastoolis liikuvad aktiivsed noored ja Puuetega Inimeste Koja esindajad rääkisid ja näitasid bussijuhtidele ja reisisaatjatele ka praktikas ette, kuidas tuleks ratastoolis klienti bussi ja bussist välja aidata ja milliseid vigu seejuures teadmatusest kõige sagedamini tehakse. Selgitati ka seda, millised probleemid on bussi kaldtee kasutamisel ja ilma kaldteeta bussi sisenemisel, kuidas oleks kõige õigem teenindada ja aidata kuulmispuudega sõitjaid ja pimedaid ning kui oluline on bussi peatumine ooteplatvormist õigel kaugusel.

Näitliku õppuse käigus said ka bussijuhid ratastooli istuda ja ise järgi proovida, kuidas ooteplatvormilt ratastooliga bussi sisenetakse ja väljutakse, ratastoolis sõitjat abistatakse ja pimeda inimese juhtkoeraga liigutakse. Prooviti bussi tõsta ka elektrilist ratastooli, mille kaal on ilma sõitjata ligi sada kilo.

Rohti sõnul oli tänase kohtumise näol tegemist esimese etapiga TAKi, ratastoolis liikuvate noorte ja Tallinna Puuetega Inimeste Koja ühisprojektist, mille raames valmib ka õppevideo, mida hakatakse kasutama edasises TAKi bussijuhtide väljaõppe- ja ametikoolituse protsessis.
Toimetas Uwe Gnadenteich

Kommentaare ei ole: