3. jaanuar 2011

Kuuske uudistamas ja külas põtradel

Eile, 2. jaanuaril viimaks jõudsime Tallinnas, Raekoja platsi jõulupuud vaatama. Uudistasime ka põhjapõtrasid, keda inimesed paitasid aga õnneks piparkookidega ei söötnud. 2 põtra olid inimestega nii hrjunud, et lausa nautisid seda kindaga sügamist nagu polekski metsloomad. Tegelikkuses on nad ära kodustatud ja suht armsad aga pisikesed ning ilusate sarvedega. Raekoja plats oli lumest suhteliselt hästi puhtaks tehtud ja vene keelt kõnelevaid, glögilõhnalisi välismaalasi täis. Nagu oleks Leningradi sattunud. Jõuluturg oli nagu igal aastal, vaid lumemütsid putkade katusel olid suuremad ja lasti mingeid jõulumuusikat.
Pärast läksime viimaste alles jäänud eesti kroonide eest Rocca al Mare Hesburgerisse tortillat sööma. Nalja sai, sest hinnad olid eurodes ja kassas näitas aparaat ka kroonides, mis eurode kõrval oli 102.02 krooni ning klienditeenindaja arvas, et ma paen talle selle 2 senti maksma. Mina küsisi vastu, et kuidas see võimalik on ja kui nii pisikest raha eesti kroonides pole. Siis ta jäi nõusse, et aparaat on nii seadistatud, et vaja maksta 10 või 20 senti. mina küsisin vastu, et kuidas 2 senti on võimalik ümardada ülespoole ja andsin talle 102 krooni. Ta jäi lõpuks rahule. Sellised viimaste eesti kroonide kogemused mul. Samas käis Imre õhtul Mustika Prismas ja maksis juba eurodes ning teatas tagasi tulles, et järjekorrad venivad ja kindlasti on kassapidajatel raskusi kahe rahaga arveldamisel. Seda arvan minagi. Aga kaardiga makstes läheb libedamalt ja loodan, et inimesed on kannatlikud, sest iga asi vajab harjumist.