24. detsember 2012

Enne jõule

Enne jõule sai tööl kõik vajalikud toimetamised ära tehtud ning nüüd saab pikalt koos perega puhata. Laupäeval käisime kuuske otsimas ja ära ta tõime Haabersti Rimi juurest. Arko küll imestas, et miks üks kuusepuu peab nii tihe olema ja ülevalt nii mitme haruline, kuid mulle see meeldis. Nii kauplesin kaasa ka ära saetud oksad, mis viisime surnuaeda ema ja vanaema ja kõikide seal puhkavate sugulaste kalmudele. Ilus oli surnuaed küünalde säras. Pärast peatusime mere ääres ja tegin külma talveilma pilte, sest päike oli just loojumas ja väljas oli külma -15 C. Lund on ka õnneks sel aastal piisavalt ja lumi muudab surnuaiad nii kauniks ja armsaks.

Pühapäeval siis jändasime jõulupuuga ja üles me ta saime, kui Arko oli sellelt veel mitu oksa ära saaginud. Need oksad panin aknalauale väljapoole kaunistuseks. Nüüd jõulupuu särab tuledes ja noormea poja viisime ka eksmehe vanemate poole ehk vanaema juurde pühadeks. See on nii naljakas, et lapsepõlves pojad ootasid isa jõulude ajal aga eile saabusime maale ja nii istus isa laua taga ning lapsgi nägi oma teist vanemat pühade ajal. Tee oli libe aga sellegipoolest kulges tee tagasi linna päris kiiresti j pimeda peale jäime oma sõiduga ikka.
Täna siis läheme kirikusse jõululaupäeva jumalateenistusele ja õhtul lubas ka vanem poeg meile tulla. Jõulukingitused juba ootavad kuuse all. Nüüd põletame küünlaid ja naudime kaheksi kodus olemist. Emaingel on ka laua peal kuusekuulide vahel ja ilus rahulik aeg on see jõuluaeg. Toidudki on kodus olemas nii, et ei pea linnas mööda poode trügima.  Sel aastal siis oleme oma uues koddus ja kindlasti jõuame ka sõita maale Arko ema juurde ehk jõuluks koju.

Soovin kõikidele häid lumiseid jõulupühi ja unistuste rohket uut aastat!
Jõululaupäeval käisime ka Kaarli kirikus jumalateenistusel ja enne seda kuulasime kontserti ka. Kirik oli rahvast täis - kõik viisakad ja rõõmsad. Õhtul laua ääres kõht sööki täis ja nüüd on lihtsalt hea koos olla.