22. september 2009

Reklaam ülekäiguradadel

On selline äriidee võimalik? Tänaeses Postimees Onlines Transpordiamet kiidab takka ja katsetab reklaami kui paljud ülekäigurajad on nii rööpalisteks sõidetud ja värvimata. Need ülekäigurajad vajavad valgustamist, pimedatele helivalgushfoore ja ülemärgistust. Milleks siis veel reklaam radadele. Saab juu meil liiklusõnnetustes ka ülekäiguradadel lapsi ja täiskasvanuuid vigastada ja selle ära hoidmiseks peab tööd tegema. Ei piisa sellest kui lapsi õpetad algklassides, kasvatustöö peab olema järjepidev. Ka 8.klassi lastele tuleb üüle korrata, et vaata valgusfoori, ära käi kõrvalappidega, ole ettevaatlik rulluiskudega ja rattaga teedel, tänavatel. Viimati näitras politseisaade kuidas täiskasvanud Mustamäel, Vilde teel kõndisid bussilt otse tulles risti üle tee. Oleme ise ka lastele eeskujuks oma halbade kommete ja lohakusega. Minu arvamus on, et sõiduteed ja reklaam ülekäiguradadel pole passlik, sest veab reklaamilugeja tähelepanu liiklusest eemale. Ja linnas peaks olema rohkem püolitseinikke, munitsipaalpolitsei võiks ka kollase-punasefooritulega ristmikke ületavatele autojuhtidele tähelepanu pöörata. Munitsipaalpolitseid näen küll sõidujäneseid püüdmas aga peaks ka liikluses muud tegema.


Tallinna vöötradadele ilmuvad reklaamid

21.09.2009 17:18, Uwe Gnadenteich

Eelmisel nädalavahetusel ilmus esimene reklaam Rävala puiesteel asuva vöötraja kõnniteeäärsele triibule, tulevikus võivad reklaamidega kattuda teisedki ülekäigukohad.

Rävala puiestee vöötrajal on uudse lahendusega välja tulnud ettevõtte Tallinna Tänavajoonijate Ühistu enesereklaam. Kogu ettevõtmine on alles katsetamisjärgus ning see reklaam on esialgu ainus.
«Praegu on asi katsetamisjärgus - Tänavajoonijate Ühistu kulul on uuendatud üks ülekäigurada Rävala puiesteel ning vastutasuks on meil õigus teha vöötraja kõige äärmiste triipude peal väikest reklaami, mitte rohkem kui 50 protsendi ulatuses kõnnitee äärse valge joone pindalast. See reklaam on loetav ainult jalakäijale, kes seisab kõnniteel ja ootab rohelist foorituld,» selgitas Tänavajoonijate ühenduse esindaja Sirle Seilenthal.

Ta lisas, et kui asi ennast katsetusjärgus õigustab, siis loodab firma saada tulevikus enda haldusesse rohkem ülekäiguradasid, mida üle värvida ja kuhu reklaame panna. Tänavajoonijate Ühistu katab vöötradade värskendamise kulud. Töö teeb siiski ära sellele spetsialiseerunud ettevõte Signaal. Nii on kirjas ka linnaga sõlmitud lepingus.

Selline äriidee tekkis Seilenthali sõnul kahe asjaolu kokkulangemisel. Esiteks Londoni eeskujul, kus on vöötrajal nooled, mis soovitavad välismaalastel vasakpoolse liiklusega riigis enne tee ületamist õigele poole vaadata. Ka Rävala puiestee reklaam soovitab kõigepealt jalakäijal vasakule vaadata.

«Teine moment oli see, kui üks uhke Porsche parkis sealsamas Rävala puiestee ülekäigurajal, sest vöötrada oli nii ära kulunud, et autojuht ei pannud seda lihtsalt tähele,» meenutas Seilenthal.

Ka liiklusohutuse seisukohalt peaksid uut tüüpi reklaamid täiesti ohutud olema, sest neile on oma õnnistuse andnud nii maanteeamet kui Tallinna Transpordiamet. «Kuna reklaam on fooriga ülekäigurajal ja ainult esimese valge triibu peal ja loetav ainult sellele jalakäijale, kes seisab kõnniteel, siis leiti, et see ei tõmba inimeste tähelepanu liikluse ohtudelt ära,» lisas ta.

Transpordiameti liiklusteenistuse direktor Mati Songisepp leidis, et uudne idee on proovimist väärt ning lubas ettevõttel aasta lõpuni uut reklaamivõimalust katsetada.
«Proovime ja vaatame, mis sellest välja tuleb. Nendesse kohtadesse, kus foori ei ole, ei tahaks neid esialgu lubada. Aga fooridega ülekäikude juures vaatame, kuidas asi välja kukub,» ütles Songisepp.

Liiklusohutuse seisukohalt ta probleemi ei näe. «Ma hästi ei usu, et keegi võiks sellepärast auto ette astuda, et vöötrajale on midagi kirjutatud. Inimene loeb seda kirja ju ikka kõnniteel seistes. Sest kui ta vöötrajale astub, siis ta seda enam ei näe. Ma olen selle asja kohta mitmelt poolt arvamust küsinud. Ühed on vastu, teised leiavad, et väga tore, kolmandad kõhklevad ja kahtlevad. Nii et proovime aasta lõpuni ja vaatame, kuidas see asi ennast õigustab,» lausus Songisepp.

Ta lisas, et kui uus reklaamiviis populaarseks muutub, õnnestub linnal võibolla vöötradade uuendamise pealt pisut raha kokku hoida ning seda mujal teekattemärgistuse parandamiseks kulutada.

Kommentaare ei ole: