Kui võrrelda Tallinnat Helsingi või Brüsseliga, siis ei saa jätta märkimata, et minu arvates on mujal korraldatud ühistranspordi võrgustik paremini. Lihtsam on Soomes ümber istuda metroolt rongile, trammile või bussile. Kõik on mõnusalt lähestikku. Samas kui Tallinnas on vaja Mustamäelt saada Lennujaama või Maaliinide Bussijaama, siis tähendab see kas ümbersõitu ja suurt ajakulu koos kohvrite ja reisikottidega. Jätan nimetamata, et olen reisinud ka 2 väikese eelkooliealise lapsega, kaasas suvekäru, seljakotid ja kummaski käe otsas laps. Kaameli tunne oli aga kuna raha oli napilt, siis ikka ühistranspordiga. Nüüd olen saanud vanemaks ja mugavamaks ja kui kellaaja peale minek, siis tavliselt valin takso.
Aga see ei peaks nii olema, sest arvan, et takso variant on kulukas ja peaks jääma pigem turistidele, kui linnakodanikele. Mitte, et ma taksonduse vastu oleks, vaid mulle meeldib kui inimene saab valida. Ja veel mulle meeldib Helsingi trammid, milles saab tunnipiletit ostes teha ise reisi linna peal. Hästi huvitav, istud peale kui jalad väsinud ja sõidad, vaatad läbi akna välja ja kui linnaplaan käes, siis lähed maha ja kuhu tahad. Probleeme on ka nt mitte madalapõhjaliste bussidega, mis sõidavad Õismäelt läbi Mustamäe Lasnamäele aga nt 12 ja 13 bussiliinil polnud veel hiljuti mitte ühtegi madalapõhjalist. Saan aru küll, et turg reguleerib olukorda, kuid ka neile mitte Tallinna Autobussikoondise liinidel ka puuetega inimeste ja eakate diskrimineerimise ja bussiteenuse kättesaadavuse. Meil on mida arendada ja paremaks muuta. Lisaks veel turvalisus, mida õnneks aitab parandada mitmete reisisaatjate kaasamine.
Link tänasele Eesti Päevalehe uudisele siit:
http://www.epl.ee/artikkel/478932
Erik Terk: praegune Tallinna trammisüsteem ei ole jätkusuutlik
Visioonikonverentsil osalejate hinnangul tuleb Tallinnas välja töötada kiirtrammivõrgustik ning trammid kesklinnas maa alla suunata. Tallinna ülikooli tuleviku-uuringute instituudi juhataja Erik Terki hinnangul tuleb Tallinnasse luua kiirtrammile baseeruv ühistranspordivõrgustik. Terk rääkis täna Tallinnas peetud visioonikonverentsil, et siinne pealinna ühistranspordistruktuur vajab lähiajal kindlasti suuri muudatusi.
„Nimelt, peale pärast mitut arutelu jõudsime arusaamisele, et Tallinn vajab tõepoolest teistsugust liiklusvahendit, sest praegune trammisüsteem ei ole lihtsalt jätkusuutlik,“ rääkis Terk. „Peame leidma sellise variandi, et me suudaks paigutada ümber väga kiiresti väga suuri inimeste hulki.“
Üheks väljapääsuks võikski tema hinnangul olla kiirtrammi muutmine linna transpordis kandvaks struktuuriks. Vähe sellest, et Tallinna liiklusskeem pole pikemas perspektiivis Terki sõnul jätkusuutlik, ei toeta see tema hinnangul ka linna ja ümberkaudse linnastu arengut positiivses suunas. „Äärmiselt oluline on, et trammiliiniskeem aitaks lahendada Tallinna hajalinnastumisega kaasnenud probleeme," tõi Terk välja. "Praegu elab tohutult palju inimesi linna taga ja küsimus seisneb selles, kuidas inimesed linna tööle saaks." Selleks tuleks Terki sõnul viia trammiliinide otspunktid võimalikult kaugele linna äärtesse – üks alguspunkt Lasnamäele ja teine näiteks Õismäele. Samas peaks kiirtrammiliin läbima aga otse kesklinna.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Autoreis Kreekasse 6
16.mai 2024 Albaanias sajab ja väljas on hall. l 7.45 alustame sõitu Tiranasse. Palju autosid, vähe parkimiskohti. Inimesed jätavad autod i...
-
Tööraamatud ja tööstaaž. Sotsiaalkindlustusamet teatab, et pensionistaaž kujuneb sinu eluteel toimunud tegevustest, nagu õppimine, laste kas...
-
Minu puhkuse kolmanda nädala esimesed päevad möödusid marjakorjamisega. Olin Arko kodus Jõgevamaal, Levalas ja noppisin marju. kokku sain 3 ...
-
Nüüd on 2. silma operatsioonist möödas tervelt nädal. Kui nüüd algusest alata, siis eelmise aasta detsembris märkasin, et parem silm ei näe ...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar