30. november 2010

Naiskogu Kadri kadripäev Tallinnas 25 11 10

Naiskogu Kadrid Tallinna piirkonna naised kohtusid kadripäeval Kirjanike Majas, Soome Instituudis.Kohale oli tulnud üle 20 naise ja paar meest. Olen Tallinna Kadride juhatuse liige ja panin ürituse protokolli miskit kirja ning nüüd jagan seda heameelega ka oma blogikülastajatega.

Kadripäeva tähistasime seminariga teemal "Millal naised poliitikast kaovad?", ja sellele järgnevas väikene pidu. Arutasime kvoodisüsteemi poolt ja vastu ning vaatasime, kuidas võimekate naiste osakaalu pikas perspektiivis kasvatada. Meiega arutlesid Barbi Pilvre, Marianne Mikko, Reet Laja ning Maimu Berg. Üritust modereeris Sotsiaalministeeriumi soolise võrdõiguslikkuse osakonna spetsialist, kogumiku "Teel tasakaalustatud ühiskonda II" toimetaja Liina Järviste. Peale arutelu võttis meie koosviibimine rõõmsamaid toone, kohvilauas jõudsime järeldusele, et vajalik on olla rohkem nähtavad ja selleks peame saatma infot siselisti; üldisesse sotside listi, naiskogule ja noorsotsidele; arutasime naiste kogemust ja naiste rolli ühiskonnas; leidsime, et Eesti poliitikas peaks meespoliitikute kõrval olema rohkem naisi; meie naiste eesmärk on võtta piirkondade nimekirjade koostamisel aluseks 40/60 esindatust ja kutsume seda SDE-s ellu viima ning peame julgustama naisi tulema poliitikasse. Kohal olid külalised Pärnust ja Maimu Berg tutvustas soome Instituudi tööd Eestis ja Kirjanike majas. Ilus õhtu oli meeldivas seltskonnas, täis häid mõtteid, tegusid ja naisi koos kohvilauas.