25. jaanuar 2014

Reisiblogi: Meie Prantsusmaa 17

15. päev - 6. 08.2013.
Alustame sõitu kiirteel ja kiirus suureneb märgatavalt 50-80-130 km, sest teeremondi tõttu pole võimalik kiirteel pidevalt kiiresti sõita. Teeme ühe hommikusöögi pausi tankla taga parklas ja sööme pehmet saia singi ja aukudega juustuga. Põllumehed kastavad kõike, mis maha panevad ja siis ka saaki tahavad saada. Samuti kastetakse heinamaid, karjamaid ja golfiväljakuid, suuremaid puid ja lillekaste, sest muidu kõik kolletab ja närbub. Käisime pesemas suures autoparkla dušširuumis, kus pesemine maksis 1 euro 15 minuti eest. Mina käin esimesena ja siis lähen Arkole appi aga kuna see plekkustega kabiin on nii väike siis kasutan jõudu Arko sinna koos ratastooliga tõstmisel. Puhtaks me saame ja õues on sooja ainult 34 C. Palavuse eest poeme konditsioneeriga autosse nin g jätkame sõitu Austria Vabariigi pealinna Viini, kuhu on veel 176 km. Vanalinnades on liiklemine erinev, sest kuigi on tehtud ka madalaid kõnniteele sõite, siis on ikkagi raskusi munakiviteedel liikumisel ja trammirööbaste vahed on sügavad, kuid saame hakkama ja ei virise. Valgusfooride tsükkel jalakäijatele on hästi lühike nii, et peab kohe sammu kiirendama. Märkasime ka väikepoode vanalinnades, kus ratastoolis inimestele sissepääs puudub aga nende teenindamine oli lahendatud kellanupuga ukse kõrval. Ratastoolis klient vajutab kella ja siis tuleb poemüüja uksele ja teenindab teda.
Viini jõuame kella 17 paiku ja õues on ainult 40,5 C. Täielik kuumus ja hobukaarikud veavad inimesi, hobused palavusest nõrkemas. Kahju hakkas neist loomadest, sest endal palav aga on turiste, kes seda kaarikusõitu naudivad. Meie pargime auto ära invakohale ja läheme süüa otsima. Jõuame Mc Donaldsisse, sest see jääb tee peale ette. Ostan kanasalati ja nii kehva teenindust pole ma kusagil näinud. Tellin Arkole XXL burgerieine ja ka mulle tuuakse sama eine. Selgitan, et ma ei soovinud seda ja see kollase nahavärviga välismaalasest teenindaja viskab mulle toidu kandikule. Nätaki! Aga toit maitseb hästi ning Arko imestab, et kuidas ühele ärimehele mahub järjest sisse 3 burgerit. Tore, kui elu pakub üllatusi. Jalutame linna peal, Arko teeb tahvliga hobustest videot ja imetleme vaatamisväärsusi, sh kirikuid, tramme ja hooneid, ise higi pühkides, sest tunne on nagu oleks saunas. Peale kl 18 alustame sõitu Tsehhi poole, sest kodu ja pojad ootavad. Tsehhi piiri ületame kl 18.40 ajal ja võttes arvesse eelmise aasta vipperusi, hoidume tasulistest kiirteedest ja uudistame betoonitehase valvureid ning sõit jätkub. Varssavini on 591 km aga öö veedame Tsehhimaal, läbides Ivani linna ja rääkisin Arkole, et seal väikelinnades on majad nii erineva kõrgusega. Lihtsalt lammutatakse vanemad majad või lihtsalt renoveeritakse ja ehitatakse lisakorrus juurde. Sellised hooned siis enne Brno linna. Õhtuks jõuame samasse tanklasse, kus aasta varem autole õli käisin ostmas ja selle tankla taga on üks unarusse jäetud 2korruseline maja. Auto peab vastu ja meie naudime kuumi öid, sest vähemalt ei saja ja saab aknaid avada. Ööd on siin kuumad ja mustad aga läbisõit jäi 818 km.
Sellises vahvas mägede äärses kohas me hommiikul ärkasime.
 Seal oli teisigi turiste ja matkajaid.
 Teeremont ja ümbesõidud on suvisel ajal tavalised nähtused..
 Viinis.

Ega sealgi linnas need trammide peatused nii ideaalsed pole.
 Kõht täis ja linnamelu nautimas 40, 5 kraadises kuumuses.

Austria pealinn on hästi kaunis linn ja sinna tasub alati tagasi minna.
 Viinis on saabumas valimised ja sellised plakatid jäid silma.

Arko sai ka hobesed filmile.

Sellised hoiatavad ja lubavad liiklusmärgid.

Leidus ka sellised hooneid.

Nii käibki see majade ehitus peatänavate ääres Tsehhimaal.
Otsi kohta, kust sa saad läbi sõita.